Tyck till

Fakturor till kommunen

Värmdö kommun tar emot elektroniska fakturor och stödjer formaten EDI-Fulltextfaktura och Svefaktura. Det är även möjligt att skicka fakturor med posten.

Referens

Varje beställare i kommunen har en unik referens som måste anges någonstans på fakturan, oavsett om det är en e-faktura eller en pappersfaktura. Referensen består av 6–10 bokstäver, ibland åtföljda av en siffra, till exempel MONHAR eller MONHAR1.  

Vid användning av e-faktura är det viktigt att referensfältet enbart  innehåller själva referensen, ingen annan text får förekomma i detta fält. 

Vid frågor angående referens, ta i första hand kontakt med beställaren. Vid andra frågor om fakturan, kontakta kommunens ekonomiavdelning. 

Elektroniska fakturor

För att komma igång och skicka elektroniska fakturor till kommunen kan du kontakta ekonomiavdelningen. 

Värmdö kommun stödjer formaten EDI-Fulltextfaktura och

Svefaktura. 

Fakturor via posten

Fakturor som skickas via posten skickas till en särskild adress och måste alltid innehålla beställarens referens. 

Adressen är: 

Värmdö kommun
REF-ID
Lev.fakt.service VK001
Box 101
134 22 Gustavsberg
   

Uppgifter som ska finnas med på fakturan:

  • Fakturaadress
  • Referens
  • Fakturanummer
  • Fakturadatum
  • Fakturabelopp
  • Eventuellt momsbelopp
  • Tillämpad skattesats
  • Organisationsnummer/VAT nummer/FA skattsedel
  • Plusgiro, bankgiro eller bankkonto inklusive clearingnummer
  • Vara/tjänst som utförts/levererats
  • Datum för leverans/utförande 

Eventuella betalningspåminnelser skickas till:    

Värmdö kommun
Sektorn för ekonomi och uppföljning
134 81 Gustavsberg 

Senast publicerad: 2017-03-29

Kontakt

Värmdö kommun
Skogsbovägen 9–11, Gustavsberg
Postadress: 134 81 Gustavsberg
Telefon: 08-570 470 00

varmdo.kommun@varmdo.se

Ställ en fråga direktlänk till annan webbplats

 


Mer kontaktinformation